Flat Preloader Icon
سیم عایق، چه چیزی از کابل شما محافظت می کند؟
adminsana
9 خرداد 1402
52بازدید

سیم عایق، چه چیزی از کابل شما محافظت می کند؟

سیم یا کابل عایق بندی شده از یک ماده غیر رسانا و مقاوم در برابر جریان الکتریکی تشکیل شده است. سیم یا کابل داخل را احاطه کرده و از آن محافظت می کند. در ادامه به مبحث سیم عایق، چه چیزی از کابل شما محافظت می کند میپردازیم. جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

مزایای سیم عایق چیست؟

مزیت آشکار سیم عایق رنگ آن است. اگرچه این ممکن است ساده به نظر برسد، اما بسیار مهم است، به خصوص در کاربردهای سیم و کابل پیچیده. عایق رنگی می تواند به شما در تعیین تفاوت بین سیم ها در زمانی که تعداد زیادی سیم با هم در حال اجرا هستند کمک کند. سیم های تعیین شده برای کاربردهای مختلف می توانند به شبکه سیمی کمک کنند تا سازماندهی شده بماند.

سیم هایی که عایق هستند نیز در برابر خوردگی و له شدن مقاوم هستند. اطمینان از دوام سیم شما برای طول عمر نصب شما ضروری است.

چه چیزی باعث خوردگی سیم می شود؟

قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، فشار محیطی، آب و هوا و مشکلات انعطاف پذیری می تواند باعث خوردگی سیم شود.

مواد شیمیایی – برای بسیاری از لوازم خانگی و کاربردهای کابل زیرزمینی، مواد شیمیایی مضر وجود دارد.

خوشبختانه، Performance Wire & Cable کابل حفاظت کاتدی HALAR را ارائه می دهد . این سیم عایق شده در برابر کلر، گازهای هیدروژن و سایر مواد شیمیایی که منجر به خوردگی می شود، بسیار مقاوم است. سیم هالار به دلیل خواصی که دارد معمولاً به طور مستقیم در آب و محیط های مرطوب استفاده می شود.

اگر به دنبال مقاومت شیمیایی هستید، کابل های عایق KYNAR نیز انتخاب خوبی هستند.

آب و هوا – سیم های عایق بندی شده ای وجود دارد که به صراحت برای عملکرد در دماهای بالا ساخته شده اند و برای دماهای بسیار سرد مناسب هستند. پلی اتیلن متقاطع که به عنوان کابل های XLPE نیز شناخته می شود ، برای این نوع کاربردها عالی است. علاوه بر این، سیم عایق شده از رطوبت محافظت می کند.

چرا سیم عایق را انتخاب کنید؟

سیم عایق نه تنها در برابر خوردگی مقاوم است، بلکه مقرون به صرفه است. خرید سیم عایق بهتر از سیمی است که نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. تعویض یا تعمیر سیم منجر به اختلال در سرویس و هزینه می شود که ایده آل نیست.

ایمنی در کاربردهای سیم کشی ضروری است. سیم ها دارای جریانی هستند که در صورت لمس می تواند باعث شوک الکتریکی شود یا باعث انفجار الکتریکی، سیستم های سیم کوتاه و غیره شود. سیم عایق ایمن ترین انتخاب است.

سیم عایق، چه چیزی از کابل شما محافظت می کند؟

انواع عایق های موجود برای سیم و کابل وجود دارد. سیم یا کابل عایق شده با یک ماده غیر رسانا که در برابر جریان الکتریکی مقاوم است، پوشش داده شده است که سیم و کابل داخل را احاطه کرده و از آن محافظت می کند.

عایق کابل و سیم از تماس جریان سیم با سایر هادی ها جلوگیری می کند، مواد سیم را در برابر تهدیدات محیطی حفظ می کند و در برابر نشت الکتریکی مقاومت می کند. سه دسته اصلی عایق سیم وجود دارد که هر کدام دارای سبک های متنوعی هستند. اینها شامل پلاستیک، فلوروپلیمرها و لاستیک هستند.

پلاستیک

پلی وینیل کلراید (PVC)این یک ماده ارزان و آسان برای استفاده است. این نوع عایق سیم را می توان در کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار داد. محدوده دمایی آن 55- تا 105 درجه سانتی گراد است و در برابر شعله، رطوبت و سایش مقاوم است. سیم عایق پی وی سی در برابر بنزین، ازن، اسیدها و حلال ها مقاومت می کند و برای مصارف پزشکی و غذایی ایمن است زیرا بی بو، بی مزه و غیر سمی است.

PVC نیمه سخت (SR-PVC)نوعی عایق کابل PVC است که عمدتاً به عنوان عایق اولیه استفاده می شود و در برابر سایش بسیار مقاوم است. پی وی سی نیمه سخت در برابر حرارت، آب، اسید و قلیایی مقاوم است و همچنین در برابر شعله مقاوم است.پلنوم پلی وینیل کلراید (Plenum PVC)Plenum PVC، یکی دیگر از مواد عایق سیم پلی وینیل کلرید، برای استفاده در فضاهای ساختمانی در پشت سقف های افتاده یا طبقات برجسته، که برای گردش هوا باز گذاشته می شوند، عالی است.پلی اتیلن (PE) این ترکیب عایق سیم بیشتر در کابل های کواکسیال و کم ظرفیت استفاده می شود. این دارای کیفیت های الکتریکی مثال زدنی است، اگرچه قابل اشتعال است. بسیاری از اوقات، این عایق کابل در کاربردهای خاصی استفاده می شود، زیرا مقرون به صرفه است و می تواند ثابت دی الکتریک را کاهش دهد، و آن را به گزینه ای جذاب برای کابل هایی که نیاز به انتقال با سرعت بالا دارند تبدیل می کند. پلی اتیلن همچنین می تواند به صورت متقاطع متصل شود تا مقاومت بالایی در برابر ترک خوردگی، برش، لحیم کاری و حلال ایجاد کند. PE را می توان در دماهای مختلف از -65 درجه سانتیگراد تا 80 درجه سانتیگراد استفاده کرد. تمام چگالی های پلی اتیلن سفت، سخت و غیر قابل انعطاف هستند. سیم و کابل پرفورمنس HMWPE را به عنوان عایق محبوب برای محصولات ارائه می دهد.پلی پروپیلن (PP)پلی پروپیلن که بسیار شبیه پلی اتیلن است، محدوده دمایی وسیع تری بین 30 تا 80 درجه سانتی گراد دارد. این عایق سیم در درجه اول در دیوارهای نازک استفاده می شود.پلی اورتان (PUR) پلی یورتان از دماهای بسیار پایین تا بسیار بالا به دلیل چقرمگی، انعطاف پذیری و عمر انعطاف پذیری بسیار معروف است. به دلیل رتبه‌بندی عالی برای مقاومت در برابر مواد شیمیایی، آب و سایش، این ماده در کاربردهای طناب جمع‌شونده به خوبی عمل می‌کند و می‌تواند گزینه مناسبی برای مقاصد نظامی نمک پاشی و دمای پایین باشد.پلی اتیلن کلر (CPE)عایق کابل CPE که معمولا در کابل های برق و کنترل و همچنین کاربردهای نیروگاه های صنعتی یافت می شود، مقاومت بسیار خوبی در برابر گرما، روغن و آب و هوا دارد. CPE در بسیاری از مواقع به عنوان یک جایگزین کم هزینه و سازگار با محیط زیست برای پلی اتیلن کلروسولفونه عمل می کند.

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

شماره تماس صنایع روشنایی سنا : 09126541605
پست الکترونیکیroshanaeesana@gmail.com

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

دسته بندی:

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



خرید انواع محصولات روشنایی

جهت خرید انواع محصولات روشنایی با ما در ارتباط باشید

    مشاوره رایگان